perjantai 19. syyskuuta 2014

Arvostelu: essence STAYS no matter what-luomivärikynät

 Minulla on kertakaikkisesti pakkomielle luomivärikyniin ja voidemaisiin luomiväreihin - siitä huolimatta, että ne harvoin toimivat minulla. Ine goes cosmetics-blogissa olikin osuva kuvaus siitä, että millaista taiteilua silmämeikin teko on meillä raskasluomisilla. 

Kuten sanoin, jokin veto minulla tällaisiin tuotteisiin kuitenkin on. Kun näin essencellä oikeastaan mahdottomia lupaavia Stays no matter what-luomivärikyniä, minun oli aivan pakko päästä testaamaan moisia muka-ihmekyniä. Haaviini tarttuivat kaksi sävyä: yleispätevän vaalea 07 Whipped White Frosting ja vihreä 06 Green Garden


Kynät väittävät olevansa vedenkestäviä, suttaantumattomia ja kestävänsä luomilla jopa 16 tuntia. 


Pigmentti näissä on kohdallaan ja molemmat sävyt ovat kauniita ja käytettäviä. Huomioikaa, että kuvassa vaaleampi kynä näyttää kultaisemmalta kuin luonnossa Se on lähinnä helmiäinen luonnonvalkoinen. Molemmissa sävyissä on runsaasti hohtoa.


Mitä tuotelupauksiin tulee, pisteitä on annettava vedenkestävyydestä. Vesi ei suttaa käsiswatcheja ollenkaan. Ne kestävät hankaustakin melko hyvin: kevyempi hankaus ei aiheuta vahinkoa, mutta kovempi käsittely alkaa jo sotkea värejä. Sanoisin siis, että nämä kaksi lupausta pitävät melko hyvin paikkaansa - ainakin kämmenellä.

Valitettavasti kynät eivät toimi yhtä hyvin luomillani. En saa niillä tasaista jälkeä koko luomilla ja luomiväriviirut ilmaantuvat kolme-neljän tunnin sisällä. Tämä tapahtuu siis pohjustajan kanssa - en voisi kuvitellakaan käyttäväni mitään luomiväriä ilman. Sama toistuu silloinkin, kun käytän jompaakumpaa kynää pohjavärinä, jonka päällystän puuterimaisella luomivärillä. 

Ainoat käyttötarkoitukset minulla näille ovat sisänurkan ja kulmaluun korostus vaalealla kynällä ja alarajauksen teko vihreällä.

Tällä kertaa valitettavasti petyttiin. 
Käytättekö te luomivärikyniä? Mitkä ovat suosikkejanne?

6 kommenttia:

  1. En ole vielä oikein päässyt tähän huumaan mukaan. Maybellinen voideluomivärejä minulla oli useampiakin, mutta lahjoitin kaikki kesällä pois, ennenkuin ehdin niitä oikein edes käyttää. Kyniä löytyy muutama kyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa pysytellä ihan vaan perinteisissä luomiväreissä mun kokemuksen mukaan :P.

      Poista
  2. Mulla on tuo vaalea ja koin saman pettymyksen - ei vain pysy nätisti paikallaan! :/ No, sisänurkan korostukseen se tosiaan sopii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi, sillä helpottaa kuulla, että ei jollain muullakaan toiminut! :)

      Poista
  3. Ootko kokeillut värin kiinnittämistä samansävyisellä luomivärillä tai ihan vain puuterilla?
    Mulla on Essenceltä useampi Long lasting Eye Pencil- kynä, jotka eivät pysy ilman puuterivahvistusta.
    Itseasiassa mikään silmämeikki ei ainakaan mulla kestä pohjustajankaan kanssa, ellei luomen pinta jää täysin mattaiseksi (en siedä yhtään nahkeutta) meikkauksen jälkeen.
    Terv. raskas- ja rasvoittuvaluominen Tiltu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kokeillut, mutta puuterimaisella tuotteella päällystäminen auttaa vain marginaalisesti. Siitä huolimatta lopputulos on muutaman tunnin päästä epätasainen. Kiitos kuitenkin vinkistä! :)

      Poista